Caset ja referenssit – Yhteiskunnallinen ja yritysvastuuviestintä
Vastuullinen toiminta niin järjestöissä kuin yrityksissäkin on osa strategiaa ja arjen tekemistä. Radiolla vaikutat tunteisiin ja aikaansaat toivottua toimintaa. Tutustu case-esimerkkien kautta, miten yhteiskunnalliset toimijat tai yritykset ovat päässeet RadioMedian avulla tavoitteisiinsa. RadioMedia on yhteiskunnallisen ja yritysvastuuviestinnän ammattilainen.
Referenssit
Referenssi: Suomen Setlementtiliitto ry & tietoisku
Toteutimme yhden päivän tietoiskukampanjan marraskuussa 2023.
Tuotanto oli selkeä ja helppo, ja kampanja saatiin käyntiin nopeasti.
Napakassa spotissa saimme arvomme soimaan kaikissa Suomen kaupallisissa radioissa, ja viestimme palveli koko valtakunnallista setlementtiliikettä.
Olimme erittäin tyytyväisiä sekä yhteistyöhön että lopputulokseen.
– Tiina Siikasaari, viestintäpäällikkö, Suomen Setlementtiliitto
Referenssi: Suomen Kylät ry & tietoisku
Olemme toteuttaneet useamman kampanjan Avoimet Kylät -päivän markkinoimiseksi kävijöille. Radiomainos palveli ympäri Suomea järjestettäviä tapahtumia Avoimet Kylät -päivänä.
Mainoksen tuotanto onnistui erinomaisesti ja ammattimaisesti. Kampanjat toteutettiin tapahtumaviikolla ja mainos soi kaikilla kaupallisilla radiokanavilla.
Mainoksen ansiosta saatiin tuhansia ihmisiä vierailemaan tapahtuman verkkosivuille: www.avoimetkylat.fi. Radiomainonta tässä tapahtumakokonaisuudessa on selkeästi tehokas ja tavoittava markkinointikanava.
Olemme tyytyväisiä pitkään jatkuneeseen yhteistyöhön Radiomedian ja Miracle Soundin kanssa.
– Anssi Ketonen, viestintäpäällikkö Suomen Kylät ry
Caset
Case: Asuntosäätiö
Kun elämä muuttuu – suunnitellusti tai yllättäen – kodin merkitys korostuu. Asuntosäätiön asumisoikeuskoti on turvallinen valinta läpi elämän, myös epävarmoina aikoina. Päätimme laajentaa Asuntosäätiön mainonnan palettia ja veimme viestimme radioon.
Case: Liikenneturva
Liikenneturva on käyttänyt radiota vuosikymmeniä suomalaisten asenteiden muokkaamiseen turvallisuutta arvostavaksi. Kysyimme järjestöpäällikkö Pasi Anteroiselta, kuinka hyvin järjestö on saanut viestinsä läpi.
Case: Vattenfall
Vattenfall vahvisti menestyksekkäästi RadioMedian vastuuviestinnällä kuluttajien tietoisuutta fossiilivapaaseen elämään tähtäävästä tavoitteestaan. Vuoden 2019 kesällä ja syksynä toteutettu Fossiilivapaa tulevaisuus -radiokampanja saavutti erinomaiset tulokset: jo kampanjan aikana elokuussa 64 % 25-54-vuotiaista suomalaisista kertoi kuulleensa viestin.
Case: Pää Pinnalla -podcast-sarja
Sosped-säätiön Feeniks-hanke ja Santander lanseerasivat huhtikuussa 2020 uuden Pää Pinnalla -podcast-sarjan, joka sukeltaa pintaa syvemmälle miesten ja talouden maailmaan yhdessä juontaja Mikko Kuustosen kanssa. RadioMedian Med-palvelu yhdisti toimijat ja radiota myös hyödynnetään sarjan tunnettuuden kasvattamisessa.
Case: Santander
Rahoitusyhtiö Santander Consumer Financen tavoitteena on olla maailman vastuullisin pankkitoimija. Talouskasvatus on olennainen osa yhtiön vastuullisuustoimintaa ja RadioMedian avustuksella Santander löysi erinomaisen kumppanin talouskasvatuksen toteutukseen Suomessa. Yhteistyö Talous ja nuoret TAT:n kanssa aloitettiin tammikuussa 2020.
Case: Sydänliitto
RadioMedian toteuttamalla ’What the FH?’ -kampanjalla Suomen Sydänliitto sai tuotua noin 10 000 suomalaista koskevan, mutta vain murto-osalla diagnosoidun FH-taudin eli perinnöllisen korkean kolesterolin valtakunnalliseen tietoisuuteen.
Case: Tokmanni ja SPR
Tokmanni oli yksi Suomen Punaisen Ristin vuoden 2020 Nälkäpäivä-keräyksen pääyhteistyökumppaneista. Koronapandemian vuoksi radio valittiin päämediaksi yhteiseen vastuullisuuskampanjaan, jonka tulokset olivat erittäin positiiviset ja huomioarvo oli erityisen korkea Punaiselle Ristille tärkeässä nuorten kohderyhmässä.
Case: Nordea
Nordean vuosina 2019 ja 2020 toteuttama ”Älä mene rikki rahasta” -taloustaitokampanja tavoitti erityisesti nuorta kohderyhmää radiossa ja herätti kiinnostusta taloustaitojen kartuttamiseen. RadioMedian Norstatilla teettämän mittauksen mukaan lähes puolet (49 %) koko tutkimusotoksesta ja 53 % nuorista (15-34v) oli huomannut kampanjan. Nuorista 55 % kertoi kampanjan herättäneen kiinnostuksen taloustaitoja kohtaan.
Yhteiskunnallinen ja yritysvastuuviestintä
RadioMedia tarjoaa yhteiskunnallisille toimijoille ja yritysvastuuviestiä välittäville yrityksille Suomen kattavimman ratkaisun tärkeiden viestien välittämiseen. Käytössäsi ovat kaikki suomalaiset kaupalliset radiokanavat, joiden välityksellä tavoitat miljoonat suomalaiset. Ratkaisumme saat edullisesti, sillä nautit yhteiskunnallisen ja vastuullisen viestijän hintaeduista.