Case K-ryhmä, LIIKE ON LÄÄKE

K-ryhmä haluaa toimia hyvänä sosiaalisen vastuun yrityskansalaisena yhteiskunnassamme ehkäisten ja torjuen haittoja, joihin yrityksellä on mahdollisuutta vaikuttaa. K-ryhmä ryhtyi toimeen lasten ja nuorten liikkumattomuuden haasteen ratkaisemiseksi yhdessä suurimpien kumppaneidensa Palloliiton, Suomen Koripalloliiton ja Tennisliiton sekä JVG:n kanssa.

Case K-ryhmä, LIIKE ON LÄÄKE

K-ryhmä haluaa toimia hyvänä sosiaalisen vastuun yrityskansalaisena yhteiskunnassamme ehkäisten ja torjuen haittoja, joihin yrityksellä on mahdollisuutta vaikuttaa.
 
Suomessa 40 prosentilla lapsista fyysinen toimintakyky on terveyttä haittaavalla tasolla.* Samalla perheet ovat entistä eriarvoisemmassa asemassa, joka vaikuttaa lasten ja nuorten mahdollisuuksiin harrastaa.

Mikä Liike on lääke?

K-ryhmä ryhtyi toimeen lasten ja nuorten liikkumattomuuden haasteen ratkaisemiseksi yhdessä suurimpien kumppaneidensa Palloliiton, Suomen Koripalloliiton ja Tennisliiton sekä JVG:n kanssa. Hanke sai alun perin nimi- ja ääni-inspiraationsa JVG:n alkuperäisestä Liike on Lääke -kappaleesta, josta tehtiin uusi ”sporttianthem” versio eli LIIKE-biisi hanketta varten. Tämä yhdisti hankkeeseen myös urheiluun olennaisesti kuuluvan musiikkikulttuurin.

Hankkeen tavoitteet

Lasten ja nuorten liikkumattomuuden haasteen ratkaisemiseksi K-ryhmän ja sen kauppiaiden tavoitteena oli järjestää yli 100 lapsia ja nuoria liikuttavaa ilmaistapahtumaa vuoden aikana, jotta mahdollisimman monella lapsella olisi mahdollisuus kokeilla eri urheilulajeja. Kesän 2024 tapahtumissa liikkui yli 73.000 liikkujaa ja mukana järjestelyissä oli yli 80 urheiluseuraa. Koko vuoden aikana Liike on Lääke -hankkeeseen on joko sisältönä tai tapahtumissa törmännyt yli 3.000.000 suomalaista.

Radio tavoitti kiireiset lapsiperheet

Hanke on monimediallinen kokonaisuus, mutta JVG:n LIIKE-biisin avulla tarjoutui mainio mahdollisuus sitoa myös äänimainontaa kokonaisuuteen. K-ryhmä valitsi radion muiden kanavien ohelle viemään viestiä suoraan suomalaisten korvien väliin.

Spottisarja muodostui kokonaisuudesta, joka rakentuu JVG:n LIIKE-biisin ympärille:
 
Hankkeen yleisspotti, joka kannustaa lapset ja nuoret liikkeelle sekä ottamaan osaa K:n ilmaisiin LIIKE ON LÄÄKE -tapahtumiin.

Kullekin lajille räätälöity oma spotti, joka yhdistettiin tärkeimpien maajoukkueiden urheilutapahtumien yhteyteen hyödyntäen lajien ajankohtaisuutta. Myös nämä spotit kannustavat lapsia ja nuoria liikkeelle.

Viestinnässä onnistuttiin RadioMedian kanssa:

Huomioarvo RadioMedian tutkimuspankin keskiarvoa korkeampi43% (ka. 35%)
Viestin läpimeno83%
Mainonta antoi K-ryhmästä positiivisen kuvan 75%
Kertoi ymmärrettävästi K-ryhmän vastuullisuusteoista59%

Radiomainonta toi hankkeelle lisäpeittoa uusiin kohderyhmiin, joka auttoi meitä tavoittamaan entistä laajemman joukon kiireisiä lapsiperheitä. Sisältömme puhutteli myös nuoria kohderyhmiä, josta olimme todella ilahtuneita. Radiomedian avulla saimme ratkaisun, jossa viestimme kuuluu laajasti – lähes jokaisella kaupallisella kanavalla läpi Suomen.”, kertoo K-ryhmän brändistä ja sponsoroinnista vastaava Heidi Jungar.
 
Heidi Jungar, Vice President – K Brand, Sponsorships & Insight (K Group)

*Lähde: Valtakunnalliset fyysisen toimintakyvyn Move!-mittaustulokset 2023.

Tärkeät asiat on sanottava ääneen! Ota yhteyttä RadioMedian myyntipalveluun:

Juhana Häkkinen

Sales Director juhana.hakkinen@radiomedia.fi 050 340 8960

Matti Miettinen

Vastuuviestintä ja yhteiskunnallinen mainonta matti.miettinen@radiomedia.fi 044 023 0979

Caset ja referenssit

Voisiko radio olla oikea media viestillesi? Me RadioMedialla olemme auttaneet monia yhteiskunnallisia toimijoita ja yrityksiä tärkeiden viestien läpiviemisessä. Kurkista referenssit ja case-tarinat ja poimi inspiraatiota oman ideasi tueksi.