Kyselytutkimus: audio tavoittaa 90 % suomalaisista

Kantar TNS:n toteuttaman ”Näin suomalainen kuuntelee” -kyselytutkimuksen mukaan FM-radio on tavoittavin audio, mutta digitaalinen audio kasvattaa audion kokonaistavoittavuutta kaikissa ikäryhmissä.

Total audio tavoittaa kuukauden aikana 90 % suomalaisista ja digitaalisen audion tavoittavuus on 66 %. Digitaalista audiota kuuntelevista miltei puolet ovat alle 40-vuotiaita ja usein hyvin toimeentulevia.

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että digitaalisen audion kuuntelu vie kuluttajien aikaa pois sosiaalisesta mediasta ja nettisurffailusta: 12 % kaikista ja 24 % nuorista sanoi käyttävänsä vähemmän aikaa somen tai internetin selaamiseen nyt kuin vuosi sitten nettiradion, -musiikin tai podcastien vuoksi.

Kantar TNS:n kyselytutkimus suomalaisten audionkäytöstä toteutettiin kesäkuussa RadioMedian ja IAB Finlandin toimeksiannosta. Tutkimukseen vastasi 1050 15-75 -vuotiasta suomalaista.

Tutustu tutkimukseen lataamalla tutkimus tästä:

  • Lataa tutkimus Kantar TNS: Näin suomalainen kuuntelee 2022 -tutkimus

    Täytä tietosi kaavakkeella, niin pystyt lataamaan PDF-tiedoston. Jättämällä meille yhteystietosi hyväksyt tietojesi käyttämisen ja käsittelyn tietosuojalausekkeen kuvaamalla tavalla.