Radiomainonnan myynnissä saavutettiin kaikkien aikojen ennätykset kesä- ja heinäkuussa 2018.
Kaupallisten radioiden mainosmyynnissä ylittyi kesäkuussa ensimmäistä kertaa seitsemän miljoonan euron raja (7,2 miljoonaa euroa). Kasvua kertyi 17 prosenttia. Heinäkuu oli kaikkien aikojen paras heinäkuu runsaalla 6,3 miljoonan myynnillä ja 6,6 % kasvulla. Toimiala myi kahdessa kuukaudessa (kesä-heinäkuut) yhteensä yli 13,5 miljoonaa euroa.
Kantar TNS:n mukaan koko mediamainonta kasvoi 1,2 % vuoden 2017 heinäkuuhun verrattuna. Myös televisiomainonnalla (+11,4 %), ulkomainonnalla (+12,7 %) sekä verkkomainonnalla (+4,3 %) panostukset kasvoivat vuoden takaiseen heinäkuuhun nähden. Mediamainontaansa lisäsivät heinäkuussa erityisesti finanssialan, öljy-ja energiayhtiöiden, lääkkeiden sekä elintarvikkeiden mainostajat.
Radio oli neljänneksi suurin mainosmedia kesäkuukausina. Kumulatiivisesti mitattuna (tammi-heinäkuu 2018) radio otti myös neljännen sijan suurimpana mainosmediana lähes 40 miljoonan euron myynnillä. Eroa viidenneksi suurimpaan ulkomainontaan on runsaat 3,7 miljoonaa euroa.
Lähteet: Kantar TNS, RadioMedian jäsenyhtiöt