Radio City – Pikkupojat on vuoden 2012 paras radiomainos

Tapahtumat
11.3.2013

Radio Cityn itse tuottama radiomainossarja Radio City – Pikkupojat voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n. Perjantaina 8.3. järjestetyssä KaikuGaalassa valittiin myös vuoden 2012 parhaat radiomainokset seitsemästä kategoriasta, vuoden mainostoimisto, tuotantoyhtiö, mediatoimisto sekä ensimmäistä kertaa vuoden ääninäyttelijä.

Vuoden 2012 Kaiku-radiomainoskilpailussa parhaimman pistepotin keräsi Radio Cityn itse tuottama spottisarja Radio City – Pikkupojat. Tuomariston mukaan spotit sopivat erinomaisesti kanavalle, tukevat Radio Cityn brändiä ja erottuvat tyylilajina hyvin kanavan muusta mainonnasta. Voittajatiimi matkaa Cannesin mainosfestivaaleille.

Kaiku-kilpailutöiden kova taso yllätti tuomariston positiivisesti. Radiomainosten käsikirjoitustyö, tuotantojen laatu ja hyvä näyttelijöiden käyttö keräsivät kiitosta.

– Monen kilpailutyön konseptia oli selvästi hiottu pitkään. Yhteiskunnallisen mainonnan puolella kannustamme hyödyntämään radion mahdollisuuksia vieläkin paremmin, sanoo kilpailun päätuomari, Dagmarin toimitusjohtaja Tuula Kallio.

Vuoden 2012 Kaiku-voittajat kategorioittain

Grand Prix: Radio City – Pikkupojat / Radio City
Musa&Jingle: Tuska-reggae / Finnish Metal Events / Pain and Agony -ryhmä / Miracle Sound
Paikallinen: HJK Töölöstä / HJK Oy / TBWA\Helsinki / Miracle Sound
Paikallisradiotuotanto: Kauhajoki / Kauhajoen yrittäjät ja Kauhajoen Kaupunki / Kevyt Kanava Oy
Palvelut: Tuska-reggae / Finnish Metal Events / Pain and Agony -ryhmä / Miracle Sound
Tuotteet: Aku Ankka / Sanoma Magazines / Bob Helsinki / Miracle Sound
Yhteiskunnallinen: Riita / Pelastakaa Lapset ry / Skandaali / Soundart
Yrityskuva: Radio City – Pikkupojat / Radio City

KaikuGaalassa palkittiin vuoden parhaaksi tuotantoyhtiöksi jo kolmatta kertaa peräkkäin Miracle Sound Oy. TBWA\Helsinki valittiin kuudetta kertaa peräkkäin vuoden mainostoimistoksi. Vuoden mediatoimiston pystin pokkasi ToinenPHD. Nämä voittajat valittiin matemaattisin perustein shortlistalle päässeiden radiomainosten perusteella.

KaikuGaalassa jaettiin ensimmäistä kertaa palkinto vuoden ääninäyttelijälle. Vuoden 2012 ääninäyttelijäksi valittiin Antti Virmavirta.

Lisäksi äänituotantoyhtiö Hot Spotin Pera Pirkola palkittiin kultaisella radiolla pitkästä ja laadukkaasta työstä äänimainonnan parissa.

Kuuntele vuoden 2012 Kaiku-shortlistan spotit osoitteessa: www.radiomedia.fi/kaiku

Kaiku-radiomainoskilpailun järjestävät yksityisen radioalan kattojärjestö RadioMedia ry sekä Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL. Kaikun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan laatua, kohottaa sen arvostusta ja antaa mainonnan tekijöille tuoretta inspiraatiota työhönsä.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Stefan Möller, RadioMedia, stefan.moller@radiomedia.fi, p. 0400 508 877