Markkinointi & Mainonta uutisoi tänään nettisivuillaan radiomainonnan määrää rajoittavasta lain säännöstä. RadioMedia pitää ongelmallisena näin tiukkaa rajoitusta.
Televisio- ja radiolain mukaan mainonnan määrä ei saa ylittää 10 prosenttia radion lähetysajasta. Rajoitus heikentää radioiden taloudellista toimintakykyä. RadioMedia on esittänyt, että markkinoiden ja sitä myöten kuuntelijoiden tulisi antaa määrittää oikea mainonnan määrä.
Kaikilla kanavilla mainontaa ei varmasti tule koskaan olemaan yli 10 prosenttia lähetysajasta, vaikka lakia tältä osin liberalisoitaisiin. Näin siksi, että kanavan profiili tai kuulijakunta ei sitä salli. Toisilla kanavilla mainonnan määrää taas voitaisiin nostaa ja parantaa tätä kautta taloudellista toimintakykyä. Oikea mainosmäärä riippuu kanavan profiilista ja kuulijakunnasta. Yhdelläkään kanavalla ei ole varaa tai halua menettää kuuntelijoitaan – niitä, joille radiota tehdään.