Radiomainonta
Radio tavoittaa tehokkaasti
Suomessa toimii 50 kaupallista, eri profiileilla toimivaa radiokanavaa, jotka myyvät mainosaikaa. Kanavia ja kanavaformaatteja on runsaasti, joten ne tarjoavat mainostajille erilaisia mediaympäristöjä ja monenlaisilla sisältöyhteyksillä. Radio on erityisen vahva ja monipuolinen väline tavoittamaan valittuja kohderyhmiä tiettyinä aikoina ja eri tilanteissa.
Miksi valita radio mainosvälineeksi?
Radio on tehokas ja monipuolinen mainosväline. Mainostajalle kaupallinen radio tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden toteuttaa valtakunnallisia tai alueellisia mainoskampanjoita tavoittavasti, kohdistetusti ja kustannustehokkaasti. Kaupallinen radio tavoittaa viikoittain 3,4 miljoonaa korvaparia.
Radiomainonnan ostaminen
Radiomainontaa voi ostaa suoraan radioyhtiöstä tai mediatoimistojen kautta. He osaavat auttaa kanavavalinnoissa sekä oikean peitto- ja toistotason määrittelemisessä. Radioyhtiöt ovat oman tuotteensa ammattilaisia ja useimmissa yhtiöissä työskentelee kampanjasuunnittelija, jolla on käytössään kampanjansuunnitteluohjelma.
Radiomainonnan tekeminen
Hyvässä radiomainoksessa korostuvat erinomainen idea ja nerokas käsikirjoitus, jotka yhdistyvät luontevasti mainostettavaan tuotteeseen tai palveluun. Hyvä radiomainos perustuu myös taitavaan spiikkeriin, hyvin luotuun äänimaisemaan sekä osaavaan tuottajaan.
Radiomainonnan säännöt
Radiossa noudatetaan mainonnan hyvää tapaa, joita ohjailevat ennalta määritetyt säännöt ja hyvää markkinointitapaa koskevat periaatteet. Tietyillä mainossisällöillä on omat erityissääntönsä tai rajoituksensa.
Radiomainontaa RadioMedian kautta
RadioMedia tarjoaa yhteiskunnallisille toimijoille ja yritysvastuuviestiä välittäville yrityksille Suomen kattavimman ratkaisun tärkeiden viestien välittämiseen. Käytössäsi ovat kaikki suomalaiset kaupalliset radiokanavat.
Radiokanavat
Suomen kaupallinen radiokenttä tarjoaa mainostajille ja kuulijoille useita kymmeniä eri sisällöillä toimivia radiokanavia.
Kaiku-radiomainoskilpailu
Ilmoita radiomainoksesi kilpailemaan parhaan radiomainoksen tittelistä. Kaiku on Suomen merkittävin vuotuinen radiomainonnan kilpailu. Kilpailussa arvioidaan kategoriasta riippuen luovaa toteutusta tai kampanjan tehokkuutta.