Jaajo Linnonmaa viidettä kertaa yleisöäänestyksen suosituin radiojuontaja
RadioGaalassa palkittiin tänään vuoden parhaat radio- ja musiikkialan tekijät. Nelonen Media radioista vuoden 2013 lopulla lanseerattu Loop keräsi useita palkintoja. Suomipopin juontaja Jaajo Linnonmaa ja Aamulypsy-ohjelma pokkasivat jälleen kerran Vuoden radiojuontaja ja -ohjelma palkinnot. Eniten ehdokkuuksia oli Bassoradiolla, joka sai kaksi palkintoa.
Kaupallisten radioiden kattojärjestön RadioMedian vuosittain järjestämä RadioGaala keräsi Helsingin Rautatientorille radio- ja musiikkialan toimijat juhlimaan menneen vuoden alan parhaimmistoa.
RadioGaalan nettiäänestys on Suomen suurin verkossa tapahtuva yleisöäänestys, johon osallistui tänä vuonna 56 000 suomalaista. Kuuntelijat valitsivat Radio Suomipopin Jaajo Linnonmaan jo viidettä kertaa parhaaksi radiojuontajaksi. Mikä tekee miehestä vuosi toisensa jälkeen kuuntelijoiden suosikin?
– Annan kaikkeni Aamulypsy-ohjelmalle ja minulla on hieno tiimi, Linnonmaa kertoi.
RadioGaalassa jaettiin palkintoja 19 eri kategoriassa. Yleisöäänten lisäksi voittajien valinnasta vastasivat media-alan asiantuntijoista koostuva tuomaristo ja kaupalliset radiokanavat. Paikallisradioista Radio Pori ja Radio Helsinki nousivat shortlistalle kisaamaan valtakunnallisten kanavien kanssa. Bassoradio nappasi voitot Vuoden asiakaspromootio – ja Vuoden verkkototeutus -kategorioissa. Radio Pori voitti Vuoden paikallisradio -palkinnon.
Tuomaristo huomioi radiokanava Loopin valitsemalla sen vuoden parhaaksi valtakunnalliseksi radiokanavaksi. Tuomariston puheenjohtaja, Idealist Groupin toimitusjohtaja, Juha Tynkkynen kehui konseptia, jonka kohderyhmä on vastaanottanut hyvin.
– Loop on ottanut hienosti huomioon sosiaalisen median ja digitaalisuuden. Kanava haastaa alan muita toimijoita. Jonkun on keksittävä fillari, jotta muut voivat ajaa sillä, Tynkkynen kommentoi.
Lisätietoja:
RadioMedia ry, Inka Luomanmäki
p. 040 165 7010, inka.luomanmaki@radiomedia.fi
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. Se järjestää Kaiku-radiomainoskilpailun sekä RadioGaalan, jossa palkitaan alan parhaat ammattilaiset. Vuosi 2014 oli kaupallisen radion kaikkien aikojen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 9,4% ja radiomainontaa ostettiin 57,3 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista.