Audio elää nyt uutta kukoistuskautta ja audiobisnes kokonaisuutena on suuren murroksen edessä. Radio on vahvasti mukana tässä muutoksessa, jossa podcastit
ja äänikirjat ovat suosituimpia kuin koskaan, älykaiuttimet ja suomenkieliset ääniohjausteknologiat ovat pian tulossa markkinoille, radiota kuunnellaan perinteisen FM:n ohella ondemand-palveluista ja netin kautta ja korvakuulokkeita myydään kiihtyvään tahtiin joka puolella maailmaa. Teknologian kehityksen ja mm. kattavien yhteyksien ansiosta audio kulkee ihmisen mukana joka paikkaan.
Suomalaiset ovat radiokansaa. Kehittyvässä maailmassa mahdollisuuksia radion kuluttamiseen tulee koko ajan lisää ja ihmisten audion kulutustottumukset muuttuvat. Tämä lisää luonnollisesti myös mediatalojen sisältöpanostuksia, jonka ansiosta tarjonta rikastuu koko ajan.
Suomalaiset kuuntelevatkin paljon radiota. Radio seuraa kuluttajaa päivän eri aikoina aamiaispöydästä työmatkalle ja työpaikalta kodin askareisiin. Korona-aikana kuuntelua siirtyi autoista koteihin etätyön yleistyessä. Aktiivi-ikäisten kuluttajien kuuntelu keskittyy vahvasti kaupallisille kanaville. Yhden vuorokauden aikana kaupallinen radio tavoittaa lähes 50 % suomalaisista ja viikoittain kaupallinen radio tavoittaa 70 %
eli 3,5 miljoonaa yli 9-vuotiaista
Mainostajalle audio ja radio on luova ja innovatiivinen media, jossa tekniikan kehitys ja esim. datan hyödyntäminen luovat koko ajan uusia mahdollisuuksia tavoittaa oikea kohdeyleisö.