Päivittäistavaraostajan mediapäivä -tutkimuksen mukaan kaupallinen radio tavoittaa kaikista medioista parhaiten kuluttajat juuri ennen päivittäistavaraostoksille menoa. Lähes puolet kuluttajista kuuntelee kaupallista radiota matkallaan ostoksille.
500:lta päivittäistavaraostoksille menevältä suomalaiselta kysyttiin heidän päivittäistavaraostospäivän mediakulutuksesta. Tutkimuksessa selvisi, että aikaisemmin kyseisenä päivänä 55 % kuluttajista oli kuunnellut kaupallisia radioita. Sanomalehtiä oli lukenut 52 % ja aikakauslehtiä 1 % suomalaisista. Kaupallisia tv-kanavia oli katsellut 16 % kuluttajista. Sosiaalisen median parissa oli aikaisemmin samana päivänä viihtynyt 38 % kuluttajista. 16 % oli seurannut jotakin muuta mediaa internetissä.
Lähes puolet kuluttajista, 45 %, kuunteli kaupallisia radiokanavia matkallaan ostoksille. Kauppamatkallaan Ylen radiokanavia kuunteli 6 % ja sama määrä, 6 %, viihtyi internetissä. Muut mediat eivät matkalla tavoittaneet.