Radio-ohjelmia on nyt mahdollista kuunnella jälkikäteen radioiden on demand -palvelussa

Edunvalvonta
29.6.2016

Radiokanavien ohjelmasisältöjä voi kuunnella nyt myös jälkikäteen kaupallisten radioiden toteuttamassa on demand -palvelussa. Uusi palvelu tuo taajuudella esitetyt radio-ohjelmat kuluttajan ulottuville missä vain, milloin vain.

Uusi radio-ohjelmien on demand –palvelu on upotettu kuluttajille tuttuun Radiot.fi –palveluun, jota voi kuunnella joko verkossa tai mobiilisovelluksella. On demand -palvelun alkuvaiheessa tallenteet löytyvät seuraavien radiokanavien ohjelmista: Bassoradio, Iskelmä Helsinki, Metro Helsinki, NRJ, Radio Helsinki, Radio Nostalgia, Radio Nova, Radio Vaasa ja Radio Voima. Palveluun lisätään uutta sisältöä sekä uusia radiokanavia kesän ja syksyn aikana.

Tekijänoikeusjärjestöjen Gramexin ja Teoston kanssa sovittu testijakso mahdollistaa radio-ohjelmien kuuntelemisen jälkikäteen on demand -palvelussa. Testijakson aikana kerätään muun muassa tietoa musiikin lisensointimallin pohjalle.

Radioiden on demand –palvelun kehitystyö on osittain rahoitettu Tekesin myöntämällä median innovaatiotuella. On demand –palvelun alustana toimiva Radiot.fi on kaupallisia radiokanavia edustavan RadioMedian sekä Ylen yhteishanke ja se kokoaa suomalaiset radiokanavat yhteen paikkaan.  Mukana ovat kaikki Ylen kanavat ja suurin osa Suomen kaupallisista radiokanavista, yhteensä 70 radiokanavaa. Radiot.fi on ilmainen älypuhelinsovellus Android-, iOS- ja Windows -puhelimille sekä verkkopalveluna osoitteessa radiot.fi

Lisätiedot: RadioMedia ry, Riina Aho, tutkimus- ja mediapäällikkö, p. 0400 621 134,  riina.aho@radiomedia.fi

www.radiot.fi
www.radiomedia.fi

 
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat. Vuosi 2015 oli kaupallisen radion kaikkien aikojen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 3,1,% ja radiomainontaa ostettiin 59,4 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista. Lisätietoja: www.radiomedia.fi