Audion suosion kasvu jatkuu vahvana ja radion ohella ihmiset kuuntelevat yhä enemmän podcasteja. Audio tarjoaakin monipuolisia toteutusmalleja myös digitaalisen markkinoinnin tarpeisiin ja podcastit ovat tehokas keino tavoittaa kohdennettuja yleisöjä.
Mutta miten markkinoija voi hyödyntää podcasteja? Tiivistettynä podcasteja voi hyödyntää markkinoinnissa kolmella tavalla:
- Voit tehdä oman podcastin
- Voit ostaa sisältömarkkinointia olemassa olevaan podcastiin
- Voit voi ostaa spottimainontaa podcastien yhteyteen.
Tärkeintä on mallia valitessa miettiä, mitkä ovat markkinoijan tarpeet, kohderyhmä ja tavoitteet, sekä millainen toteutustapa, toimija ja tuote palvelee parhaiten. Kaikki tavat, sekä näiden hyödyt ja haasteet on esitelty oppaassa.
IAB:n digiaudiotyöryhmän julkaisema Podcastien kaupalliset mahdollisuudet -oppaassa podcastien kaupallisiin mahdollisuuksiin pureudutaan perusteellisemmin. Käy lataamassa opas itsellesi.