Kaupallinen radiotoimiala on palkinnut Kuukauden radiomainostaja -palkinnolla Lidl Suomen. Palkinto jaetaan kuukausittain ansioituneelle mainostajalle radiossa.
Creative Manager, Christian Saukkola, Lidl Suomi:
“Radio- ja audiomainonta ovat media, johon haluamme räätälöidä viestin meidän tyyliseksi ja saada kampanjan tavoitteet täytettyä median ehdoilla. Tästä syntyi pääsiäisen radiomainontamme, jolla osoitimme, että myös ruoasta voi tuoda kovia faktoja esille, mutta ne voi kertoa Lidlmäisellä tavalla, pilke silmäkulmassa. Lähtökohtana on luoda juuri radio- ja audiomediaan sopivaa mainontaa, millä herätetään tunteita ja rakennetaan mielikuvia. Audiomainonta kertoo, miltä brändin ääni kuulostaa ja kuten muissakin medioissa haluamme erottua ja vahvistaa mielikuvia.”
Radiotoimialan kattojärjestö RadioMedia palkitsee kuukausittain Kuukauden radiomainostajan, joka on radiotoimialan valitsema ansioitunut radio- ja audiomainostaja.