Radiotoimiala valitsi kuukauden ansioituneimmaksi radiomainostajaksi helmikuussa Ähtäri Zoon, jolle myönnettiin Kuukauden radiomainostaja -palkinto.
Ähtäri Zoo toteutti radiokampanjan helmikuisilla hiihtolomaviikoilla. Kampanjan tavoitteena oli aktivoida Etelä- ja Keski-Suomen talvilomalaisia matkaamaan Ähtäriin. Kampanjaan työstettiin kaksi radiomainosta, toinen fiiliksellä ”karhut herää” ja toinen informaationa, mitä kaikkea tekemistä Ähtärin Eläinpuistosta ja lähiympäristöstä löytyykään. Radiokampanjan tuloksena hiihtolomalaiset suuntasivat Ähtäri Zoohon sankoin voimin ja siten saavutettiin ennätyksellinen myynti.
”Yksi markkinointimme viestintäkanavista on audio ja sen yhtenä osana radio. Ihmisten mieli ja muisti toimivat eri tavoin, joillekin jää mieleen paremmin luettu tai nähty, toisille kuultu. Siksi markkinointimme on monikanavaista, haluamme, että viestimme saavuttaisi mahdollisimman monen tehokkaan ja helpon tavoittavuuden ansiosta”, sanoo Ähtäri Zoon toimitusjohtaja Arja Väliaho.
”Toinen merkittävä syy, miksi valitsimme radion markkinointimme viestintään, on meidän suurin asiakasryhmämme – perheet. Perheiden yleisin matkansuunnittelija on äiti, ja koska äidit ovat tunnetusti jatkuvassa liikkeessä ja hoitavat montaa asiaa kerrallaan, uskomme, että radiossa kuuluminen tuo meidän viestimme myös heille helposti. Lisäksi äänimainos antaa mielikuvitukselle tilaa, aivan kuin hyvä kirjan”, kertoo Väliaho.
Radiotoimialan kattojärjestö RadioMedia palkitsee kuukausittain Kuukauden radiomainostajan, joka on radiotoimialan valitsema ansioitunut radio- ja audiomainostaja.