Ensimmäisen kerran on kaupallisen radion mainosmyynti ylittänyt 30 miljoonan rajan vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon aikana.
Kesäkuussa kaupallisen radion mainosmyynti kasvoi +1,8%. Radio on 7,6% edellä viime vuoden ennätysvuotta.
Kesäkuussa radio teki historiaa myös siinä, että kaupallinen radio ohitti ensimmäisen kerran historiansa aikana aikakauslehdet. Radion mainosmyynti oli vajaa miljoona euroa suurempi kuin aikakauslehdillä.
Mainossää oli vihdoinkin plussalla osoittaen mediamainonnalle 3,8% kasvua. Ainoa laskija oli aikakauslehdet -9,3%.
Tilastot kesäkuulta:
Aikakauslehdet -9,3 %
Sanomalehdet +1,9
Kaupunki ja noutolehdet +8,4
Televisio +1,7
Radiomainonta +1,8
Ulkomainonta +7
Elokuva +10,9
Verkkomainonta +15,4%
Mediamainonta yhteensä kesäkuussa +3,8%. Kumulatiivisesti ovat painetut mediat ja televisio edelleen miinuksella ja mainoskakku -1%
Lähde: TNS Ad Intelligence