Suomalaiset 15-74-vuotiaat viettävät median parissa lähes 10 tuntia päivässä. Mediapäivästä 22 prosenttia kuluu total audion parissa.
Kantarin Mind Kuluttaja -tietopankin mukaan suomalainen viettää medioiden parissa 9 tuntia ja 49 minuuttia. Osa median kulutuksesta on myös päällekkäistä. Mediapäivästä kuluu 22 prosenttia radion, podcastien, äänikirjojen sekä musiikin suoratoistopalveluiden parissa.
Total videon osuus kuluttajan mediapäivästä on 42 prosenttia, total printin 18 prosenttia, ja sosiaalisen median 11 prosenttia. Yksittäiset suurimmat ajankäytölliset kohteet ovat lineaarinen televisio sekä sosiaalinen media. Yli 50-vuotiailla lineaarisen tv:n katsomiseen kuluu päivässä lähes 3 tuntia. 15-29-vuotiailla suurin yksittäinen mediaryhmä on sosiaalinen media, jonka parissa vietetään aikaa yli 1,5 tuntia päivässä.
Suurimmat kasvajat prosentuaalisesti ovat musiikin suoratoistopalvelut sekä muut audio- ja podcast-palvelut, joihin käytetään noin 10 prosenttia enemmän aikaa kuin vuonna 2022.
Lähde: Kantar