Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -työssä synnytään uudelleen

Tapahtumat
25.3.2021

Vuosittaisen radiomainoskilpailu Kaikun voittajat palkittiin tänään virtuaalisessa KaikuGaalassa. RadioMedia ry:n järjestämässä kilpailussa kruunattiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot. Kilpailun Grand Prix -palkinto jaettiin Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes -mainossarjalle.

Suomen suurin radiomainoskilpailu Kaiku huipentui tänään KaikuGaalan palkintojenjakoon. Virtuaalitapahtumana järjestetyssä KaikuGaalassa esiintyi myös australialainen audioalan tutkija Adrian North, joka kertoi yleisölle musiikin vaikutuksesta markkinointiin ja kulutukseen. Palkinnot jaettiin perinteisten kategorioiden lisäksi nyt myös uudessa Yritysvastuu-kategoriassa. 

”Kaiku-kilpailun voittajatyöt henkivät tänä vuonna paitsi poikkeusvuoden tunnelmaa, myös radion monipuolisuutta ja ääniammattilaisten luovuutta”, kommentoi kilpailun päätuomari Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar ja jatkaa: “Kuulimme Kaiku-kilpailussa jälleen kerran monenlaisia luovia toteutuksia, hersyvää huumoria, merkityksellistä dialogia ja tarttuvia korvamatoja. Grand Prix -voittaja, Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes, toi piristävän tuulahduksen toimialan mainontaan kertomalla vakavasta asiasta nauruhermoja kutkuttavalla tavalla.” 
 

Kaiku-kilpailun voittajat:

  • Grand Prix: Markku ja Johannes syntyvät uudelleen – Pohjola Vakuutus
  • Tuotteet: Lidlin Satukausi – LIDL
  • Palvelut: Lounas, jolla lähtee nälkä ja janokin – Kotipizza
  • Yhteiskunnallinen: Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila – HelsinkiMissio
  • Musa & jingle: Puuilo, Morjensta pöytään – Puuilo
  • Tsempparipalkinto musa&jingle -kategoriassa: DNA Brand Music – DNA
  • Paikallinen: Sehän nähdään! – HIFK
  • Yrityskuva: Markku ja Johannes syntyvät uudelleen – Pohjola Vakuutus
  • Teho: Edenred Delicard – Edenred
  • Yritysvastuu: Vapaan lehmän haastattelu – Juustoportti
  • Vuoden tuotantoyhtiö: Miracle Sound  
  • Vuoden mainostoimisto: Folk Finland  
  • Vuoden mediatoimisto: NØRR3  
  • Vuoden radiomainostaja: Verman  
  • Kultainen Mikki: Rinna Paatso

Vuoden 2020 Kaiku-radiomainoskilpailun tuomaristo:

  • Päätuomari: Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar
  • Henna Aapola, Senior Creative, Wörks
  • Kimmo Tupala, Director, Marketing & Communications, Suomen UNICEF
  • Sanna Kaartinaho, Head of Client Group, SEK
  • Jari Härkönen, Production Manager, Bauer Media
  • Leena Komulainen, Executive Director, IVALO Creative Agency
  • Roberto Rodriguez, tuottaja, Yle
  • Erno Reinikainen, Creative Director and Partner, TBWA\Helsinki
  • Kimmo Saarelainen, äänituottaja, Nelonen Media
  • Mikael Nemeschansky, Creative Director, hasan & partners
  • Heidi Jungar, Insight, Brand and Content Director, Kesko
  • Jarkko Vepsäläinen, Vice President, Creative, Avidly
  • Katariina Uljas-Ahl, Chief Business Officer / Digital, Dagmar
  • Anne Larilahti, vastuullisuusjohtaja, Finnair / hallituksen puheenjohtaja, FIBS
  • Arto Sivonen, Creative Director & Partner, Måndag
     

Lisää tietoa ja voittajatöiden kuuntelulinkit löytyvät osoitteesta kaikukilpailu.fi

Lisätietoja:

Stefan Möller, Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877

Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 165 7010