Ilmoittautuminen Kaiku-radiomainoskilpailuun käynnistyy tänään. Kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedian järjestämä Kaiku-kilpailu palkitsee vuosittain parhaita radiomainoksia sekä niiden tekijöitä kahdeksassa eri kategoriassa. Parhaat työt palkitaan 16.3.2023 järjestettävässä KaikuGaalassa.
Kaiku on Suomen merkittävin radiomainonnan kilpailu, jonka tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen äänimainonnan arvostusta. Kilpailussa arvioidaan kategoriasta riippuen mainoksen luovaa ideaa, käsikirjoitusta ja kokonaistuotantoa, musiikkia, yritysvastuuta tai kampanjan tehokkuutta/tuloksellisuutta.
Kilpailukategorioita on kahdeksan, ja ne ovat nimeltään Tuotteet, Palvelut, Yhteiskunnallinen, Paikallinen, Yrityskuva, Musa / jingle, Yritysvastuu ja Teho.
Kilpailuun voi ilmoittaa radiomainoksia tai radiomainossarjoja, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 15.11.2021 – 31.12.2022 välisenä aikana.
Vuosittain vaihtuva tuomaristo muodostuu media- ja mainonta-alan vaikuttajista. Kilpailun päätuomarina toimii tänä vuonna Folk Finlandin toimitusjohtaja Pia Dahlman.
– Odotan kuulevani luovia ideoita, jotka ovat niin vahvoja, että pystyvät maalaamaan kuulijansa päähän kuvan. Erottuvia toteutuksia, jotka ovat linjakkaita ja loppuun asti hiottuja. Mahtavaa päästä palkitsemaan tuomariston kanssa vuoden 2022 vaikuttavimmat duunit ja rohkeimmat mainostajat, kertoo Pia Dahman.
Kaikuun voi ilmoittaa ehdokkaita 12.1.2023 saakka. Voittajamainokset palkitaan KaikuGaalassa Helsingissä torstaina 16.3.2023.
Lisätietoja:
Kilpailun verkkosivut: kaikukilpailu.fi
RadioMedia ry, projektipäällikkö Inka Forss, p. 040 1657 010 inka.forss@radiomedia.fi