Kuukauden radiomainostajaksi elokuussa palkittiin Valio, joka lanseerasi Yhdessä syömisen päivän. Valio käytti radiota kampanjassaan niin sisältöyhteistyössä kuin spottimainonnassa.
Yhdessä syömisen päivä lanseerattiin ensimmäistä kertaa Suomessa 25.8.2022. Tavoitteena oli kannustaa yhä useampi suomalainen kokoontumaan saman pöydän ääreen ja muistuttaa ihmisiä yhteisen ajan ja yhdessä syömisen tärkeydestä. Päivä näkyi tapahtumina ja kuului sekä näkyi sosiaalisessa mediassa ja radiossa. Kyseessä oli herkullinen kombinaatio vaikuttajia, somea ja audiota tekemisen ytimessä. Yhdessä syöminen + yhteisöllinen radio = Perfect Match.
”Audion rooli markkinointiviestinnässä ja brändäyksessä on viime vuosina kasvanut. Siihen on alettu kiinnittää myös enemmän huomiota ja panostamaan. Hyvä niin. Uskon, että audio ja radio markkinointiviestinnän välineenä jatkavat positiivista kehityskulkua, onhan äänen ja musiikin voima valtava.” – Outi Lindberg, Head of Marketing Finland, Core Businesses and Brands, Valio
Kuukauden radiomainostajaksi valitaan kuukausittain radiossa ansioitunut mainostaja. Palkinnon myöntää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry.