comScoren Suomen toimintojen vetäjäksi 1.4. alkaen on nimetty Juha Ourila. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Bauer Medialta, jossa hän on vastannut muun muassa verkon ja radion tutkimuksista.
Juha Ourilalla, 45, on vahva osaaminen ja näkemys median valuuttatutkimusten rakentamisesta, kehittämisestä ja hyödyntämisestä lähes 20 vuoden ajalta. Hän on työskennellyt aikaisemmin mm. Finnpanel Oy:ssä vastaten Kansallisesta Radiotutkimuksesta sekä RadioMediassa edustaen valuuttatutkimuksen tilaajaa.
– Juhalla on pitkä kokemus niin mediatutkimusten tekijän puolelta kuin myös asiakkaan puolelta. Koska hän oli aivan ensimmäisiä TNS Metrix paneelin asiakkaita ja hänellä on valuuttatutkimuksista vankka kokemus, hän ymmärtää mitä valuuttatutkimuksen rakentaminen vaatii, kertoo Joris Goossens, comScoren VP of Sales. Siksi uskomme Juhan olevan loistava valinta rakentamaan Suomeen luotettavaa ja asiakkaiden tarpeet täyttävää verkon valuuttatutkimusta, joka hoitaa niin verkkoyleisöjen kuin – mainonnankin mittauksen perustuen nykyiseen TNS Metrixin dataan ja comScoren ainutlaatuiseen osaamiseen crossmedian ja mainonnan mittauksessa.
– Medioiden kulutus ja markkinointiviestintä siirtyy yhä nopeammin verkkoon ja se asettaa lisää haasteita verkkoyleisöjen ja –mainonnan mittaamiselle. Verkkomainonta kasvaa merkittävästi mutta kasvuvauhti on silti Suomessa merkittävästi alhaisempi kuin muissa länsimaissa. Tähänkin toivon osaltani voivan vaikuttaa positiivisesti, toteaa Juha Ourila.
comScore osti TNS Gallupilta TNS Metrixin liiketoiminnot huhtikuussa 2015 ja on siitä saakka vastannut TNS Metrixistä Suomessa.
Lähde: comScore