Bauer Media aloittaa yhteistyön Pohjoismaissa Adswizzin kanssa Soundcloud -suoratoistoalustan mainonnassa.
”Olemme iloisia voidessamme laajentaa kumppanuuttamme Adswizzin kanssa.
Yhteistyöllä Soundcloudin kanssa lisäämme merkittävästi mainostajien tavoittavuutta ja
Bauer Audiostreamin tarkkuutta edelleen Pohjoismaissa ”, sanoo Bauer Median digitaalisen mainonnan tekniikan johtaja Jan Kumlin (SE).
Bauerin ja Adswizz -alustan kautta mainostajat voivat mainostaa Soundcloudissa kohderyhmäsegmenttien, kuten sijainnin, yksikön, kielen, sään, kiinnostuksen,
musiikkityylin, väestötietojen ja käyttäytymisen, perusteella.
”Viime vuosina ääni on kasvanut erittäin nopeasti. Mainostajat etsivät jatkuvasti uusia tapoja tavoittaa nuorempaa ja paljon sitoutuneempaa yleisöä, jonka musiikkiteollisuus houkuttelee tarkemmalla keskittymisellä ja mitattavilla tuloksilla. Tämän kumppanuuden ansiosta mainostajat voivat käyttää integroitua ääniratkaisua, jossa he voivat tavoittaa Soundcloud -kuuntelijat premium -ympäristössään ”, sanoi Adswizzin varatoimitusjohtaja Pierre Naggar.
Lausunnossaan Soundcloud sanoo, että yhtiö ”antaa mielellään pääsyn pohjoismaisten markkinoijien mainostajille pääsylle suurelle yleisömme musiikin ystäville, jotka ovat alustallamme joka päivä”.
Adswizz on Sirius XM: n omistama ja sen pääkonttori sijaitsee San Mateossa, Kaliforniassa. Soundcloudin perustivat vuonna 2007 Berliinissä ruotsalaiset Alexander Ljung ja Eric Wahlforss. Soundcloud välittää nyt yli 250 miljoonaa teosta 30 miljoonalta tekijältä. Viime vuonna Sirius XM investoi 75 miljoonaa dollaria Soundcloudiin.